I'm back!!!

Blev ingen lång blogg paus, men jag lar laddat batterierna lite iaf! Dessa dagarna har jag mest sovit, men även umgåtts med en tjej som har flyttat hit. Hon o jag känner varandra sen innan på internet så de är kul att snacka med henne! Vi har samma humor också! Igår var vi på citygross tillsammans o gick loss inne i butiken utan personalen med oss xD. Okej, personalen väntade i bilen, men ändå skönt att kunna umgås med henne utanför Finjagården! Jag har även börjat äta så smått, de går trögt, men går ändå....
 
BTW!!!!!!!!!!!! Martina kanske kommer hit nästa helg!!!!! :D
#1 - - Sanna:

Bella, åk tillbaka till Finja. Jag förstår flyktbeteendet. När man ska möta sig själv och sina personliga och emotionellt laddade problem är det naturligt att bli jäkligt rädd och bara dra ifrån allting. Det blir otroligt mycket, väldigt snabbt.

Och det är helt okej att vara rädd. Det är okej att agera på den känslan; och fly. Även om det inte är ett beteende som är hjälpsamt i längden, men något som troligtvis är viktigt för dig är att våga möta rädslan - gå emot känslan - stå ut med obehaget. Behandlingen kan göra att du, med rätt vilja och att ta fajten, i framtiden kan hantera skrämmande situationer. Därför är Finja viktigt. För det verkar som att du befinner dig i en tid i livet där du är redo att ta emot hjälp och att jobba med dig själv och ditt mående. Vilket du tidigare inte varit. UTMANA RÄDSLAN, utmana dig själv, TA FAJTEN och segra! Men, jag ska inte bestämma över din vilja - du behöver just nu stanna upp, känna efter och reflektera över vad _du_ vill. Vill du dra från behandlingen och återvända till vardagen? Eller vill du åka tillbaka till Finja och arbeta för att må bättre?

Upp